INDAHNYA PERSAHABATAN

INDAHNYA PERSAHABATAN

Ku rasa 2 tahun telah berlalu
Perkenalan yang tidak dirancang
Saat kesedihan melanda dirimu
Hanya nasihat dariku ketika itu..

Walaupun bicara tanpa bersemuka
Namun kau memahamiku
Saat aku diuji dari-Nya
Tatkala diri ini hampir berputus-asa
Kejadian hitam dalam hidupku
Namun nasihatmu padaku
Aku berpijak atas dunia yang nyata
Aku redha pada-Nya
Yang tersurat dan tersirat..

Kini
Baru ku mengerti nilai persahabatan
Bukan gelak ketawa menjadi ukuran
Nilai tangisan yang dikongsi bersama
Tatkala susah mahupun senang..

Hari ini kau melangkah lagi
memasuki 23 yang lama menanti
Aku doakan kejayaan kau dimana-mana
Selagi diri ini menadah pada Illahi..

Andai kata diri ini terhenti
Janganlah kau bersedih lagi
Hanya doa yang aku pinta
Buat bekalan di sana..

Syukur pada-Nya mengenalimu
Syukur pada-Nya mengujiku
Syukur pada-Nya kerana pertemuan ini

Coretan ini
Aku kira terbaik buatku
Mewarnai persahabatan berusia ini
Buatmu
Ucapan ‘Selamat Hari Lahir k-23’
Ku kirimkan agar kau mengingatiku

Untukmu..

-ABDUL HALIM

~ by ABDUL HALIM on May 31, 2008.

2 Responses to “INDAHNYA PERSAHABATAN”

  1. salamun alayk

    nih buat sendiri2 yerk…kool2 =D.

  2. salam ziarah.. blog yg byk memberi pengajaran kpd diri ini.. kalo berkesempatan silalah ke blog ana juge…

Leave a Reply

 
